Defter Onay ve Ticaret Sicil Tasdiknamesinde olması gereken bilgiler

  • 19.12.2012 Tarihli 129 Numaralı Genel Yazı
    Onayın şekli
    MADDE 14 – (1) Noterler ile ticaret sicil müdürlüklerinin yapacağı açılış onayları defterin ilk sayfasına yazılır ve aşağıdaki bilgileri içerir:
    a) Defter sahibinin; gerçek kişilerde adı soyadı, tüzel kişilerde unvanı,
    b) Defter sahibinin iletişim bilgileri (adres, telefon, e-posta adresi),
    c) İşletmenin merkezi,
    ç) MERSİS numarası,
    d) Şirketin faaliyet konusu,
    e) Tacir sermaye şirketi ise taahhüt edilen ve ödenen sermaye miktarı,
    f) Defterin türü,
    g) Defterin kaç sayfadan ibaret olduğu,
    ğ) Defterin kullanılacağı hesap dönemi,
    h) Onay tarihi,
    ı) Onayı yapan makamın resmi mühür ve imzası.
    (2) Defterler aşağıdaki şekilde onaylanır:
    a) Ciltli defterlerin sayfalarının sıra numarasıyla teselsül ettiğine bakılarak, bu sayfalar teker teker onay makamının resmi mühürü ile mühürlenir.
    b) Müteharrik yapraklı yevmiye defteri kullanan tacirler bir yıl içinde kullanacaklarını tahmin ettikleri sayıda yaprağı yukarıdaki esaslara göre onaylattırırlar. Onaylı yapraklar bittiği takdirde, yeni yapraklar kullanılmaya başlamadan önce onaylatılır. Bunların sayfa numaraları onaylı yaprakların sayfa numaralarını takiben teselsül ettirilir. Tasdik makamı, ilave yaprakların sayısını ilk onayın altına kaydeder ve bu kaydı usulüne göre onaylar.
    15.02.2013 Tarihli 22 Numaralı Genel Yazı
    27 Ocak 2013 tarihli ve 28541 sayılı Resmi Gazete’de
    Sicil tasdiknamesi
    MADDE 16- (1) Bir ticari işletmenin ve seçilen unvanın sicile tescili halinde, ilgiliye onaylı bir sicil tasdiknamesi verilir. Tasdiknamede aşağıdaki olgular yer alır;
    a) MERSİS numarası.
    e) Ticaret unvanı.
    c) Gerçek kişi ticari işletmelerde, işletme sahibinin adı ve soyadı, yerleşim yeri ve kimlik numarası.
    ç) İşletmenin merkezi, şubelerde şubenin adresiyle beraber işletmenin merkez adresi.
    d) İşletmenin faaliyet alanı.
    e)İşletmeye tahsis edilmiş olan sermaye.
    f) Belge düzenlendiği sırada işletmeyi temsile yetkili olanlar.
    (2) Tasdikname; tescili yapan müdürlüğün adını, belgenin verildiği tarihi, müdür veya müdür yardımcısının adı ve soyadını, imzasını ve müdürlük mührünü içerir.
    (3) Müdürlük tarafından yapılan değişiklik tescilleri, sicil tasdiknamesinde yer alan bilgilerden herhangi birinin de değişmesini gerektiriyorsa, ilgililerin talebine bakılmaksızın tasdikname, gideri ve harcı ilgiliden tahsil edilmek ve önceden verilen tasdikname geri alınmak suretiyle yeniden düzenlenerek ilgiliye verilir.
    (4) Önceden düzenlenen tasdiknamenin müdürlüğe geri verilememesi halinde de, yeni tasdikname düzenlenir. Ancak yeni tasdiknamenin düzenlendiği tarihten itibaren önceki tasdikname kullanılamaz.
    (5) Tasdiknamenin kullanılamaz hale gelmesi veya kaybı halinde ilgililerin talebi üzerine, gideri ve harcı tahsil edilerek yeni tasdikname düzenlenir.
    (6) Sicil tasdiknamesi; tasdiknamede yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olmadığı veya yenisi düzenlenmediği sürece geçerlidir.