Kimlik Paylaşım Sistemindeki Kota Uygulaması Hk.

  • Değerli Üyelerimiz,


    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri (NVİ) Genel Müdürlüğü ile 27 EYLÜL 2010 tarihinde yenilecek olan protokol gereğince, alınan Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) ve Adres Kayıt Sistemi (AKS) hizmetleri için aşağıda belirtilen ilave hususların uygulamaya alınması gündeme gelmiştir.


    Bu kapsamda daha önce TNBonline sitesi üzerinden yapılan KPS ve AKS sorgularında Noterin kendi personeli için uygulayabildiği kota, Yazım.Net programı üzerinden yapılan KPS ve AKS sorgulamaları dahil tüm uygulamaları da içerecek şekilde yeniden düzenlenmiştir.


    KPS'den bir nüfus cüzdanının ön ve arkasını sorgularken TNB-NVİ arasında 2 sorgu çalışmaktadır. Bu sebeple bir kişinin kimliği ve adresinin sorgulanması için, tanımlanan kotadan toplam 3 sorgu harcanmaktadır.. Kota yetersiz kaldığı takdirde sistem "Hata:KPS Sorgu Kotanız Doldu" mesajı ile kullanıcıyı uyarmaktadır.


    Yapılan yeni düzenlemede TNBOnline üyeliği bulunan her personel için öndeğer olarak 4,500 (dörtbinbeşyüz) kota sayısı sistem tarafından otomatik olarak verilmiştir. Bu değer, her bir personel tarafından her ay 1.500 vatandaşın kimlik ve adres bilgilerinin sorgulanabileceği anlamına gelmektedir. Kota değerinin her bir Noterlik personeli için Noter tarafından arttırılması veya azaltılması konusu, TNBonline - Üye Ana Sayfası - Güncel bölümündeki KPS Kota Güncelleme kılavuzunda anlatılmıştır.


    Bilginize sunarız


    Saygılarımızla


    Bilgi İşlem Müdürlüğü