Belediyeler İle İlgili Araç Satışlarında Uygulama Farklılığı..

  • Değerli Meslektaşlarım, dün bir belde belediyesi, belediyeye ait 2 aracın satışı için müracaat ettiler, bizde gerekli belgeleri ve araçların plakalarını istedik, gelen vatandaş hurda işiyle uğraştığını, ayda en az 5 - 6 adet belediyelere ait eski araçların satışını alıp araçları hurdaya ayırdığını ve ilk defa plaka isteyen noterle karşılaştığını beyan etti, bizde emniyet genel müdürlüğünün aşağıda yazılı genelgesindeki bilgileri kendilerine gösterdik, ilgili daha sonra tescil işlemini yapacağı trafik tescil şubesindeki polis memurunu arayarak durumu anlattı oda plakalar kendisine gelmez ise tescili yapmayacağını söyledi, biz kendisine Emniyet Genel Müdürlüğünün Genelgesini okuduk, memurun tepkisi öyle bir genelge varda bize niye gelmedi oldu, böyle bir genelgeden haberleri bile yok çoğu tescil memurunun, daha sonra plakaları almaya gönderdik satış ekranına girdiğimizde Araç Satışına İlişkin Bilgilerin Sorgulanması ekranın Genel Bilgiler Bölümünde
    Aracın Şuanki Kullanım Şekli : Belediye
    Aracın Şuanki Kullanım Amacı : Normal yazıyor,
    bu şekilde yapınca Satış Şekli ekranında Uyarılar bölümünde plakaların alınması ile ilgili bir uyarıyla karşılaşmadık, satışı iptal edip tescil şubesini arayıp Aracın Şuanki Kullanım Amacı : Resmi Plaka olarak düzeltilmesini istedik, tescil memuru ozaman Kullanım şeklinide Resmi yapmak zorundayım dedi, yani tek bir seçenek var ya resmi - resmi plaka, yada Belediye - Normal plaka olarak, genelgenin 8.nci maddesi aslında çok açık belediyelere Resmi plaka verilecek diye, bizde resmi olarak işaretlenmesini istedik ve sorun giderildi, yanlız uygulamalarda farklılık var noterlerimizin çoğu belediyelere ait plakaları teslim almıyormuş, normal Kullanım Şekli belediye olarak yapıp vatandaş plakaları tescil kuruluşuna teslim ediyormuş, doğrusu hangisi bizde şaşırdık, bu konuda net bir açıklamada bulunmamaktadır. Genelgedeki ilgili maddeleri aşağıya yazıyorum;,


    2.f) Resmi plakalı araçlar
    2.f.1) Resmi plakalı bir aracın normal plakalı (beyaz zemin üzeri siyah harf ve rakamlar) olarak kullanacak kişilere satışı ve tescili
    - Tescile İlişkin Geçici Belge düzenlenecek,
    - Araç tescil belgesi ücreti noterce tahsil edilecek,
    - Satışta kullanılan araç tescil belgesi iptal edilerek noterce muhafaza edilecektir.
    - Aracın plakası noterce alınarak kullanılamayacak şekilde iptal edilecek, aynı plaka araçsahibi tarafından yeniden normal şekilde bastırılarak trafik tescil kuruluşunda mühürlenecektir.


    8.) RESMİ PLAKA VERİLMESİ GEREKEN KURUM, KURULUŞ, DERNEK VB.
    237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 1 inci maddesinin aşağıda belirtilen fıkralarında sayılan kurum ve kuruluşların araçlarına resmi plaka verilmesi gerekmektedir.
    a) Genel bütçeye dahil dairelerle katma ve özel bütçeli idareler ve bunlara bağlı sabit ve döner sermayeli müesseseler, il özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahallî idare birlikleri,


    doğru olan nedir ????

    <p>İNSANDA YOKSA EDEP... NEYLESİN MEDRESE NEYLESİN MEKTEP... OKUSA ALİM OLSA MERKEP... BAK YİNE MERKEP YİNE MERKEP...</p>

    Mesaj 1 defa düzenlendi, son düzenleyen metin ().

  • Size tamamen katılıyorum.Yapılması gerekeni tam olarak özetlemişsiniz fakat, Arkadaşlar DEVLET MEMURU gelen hangi yazıyı,genelgeyi okuyorlarki(tabiki tümü için kullanmıyorum bu sözleri)

  • Değerli meslektaşlarım bizim genelgemiz açık ancak Trafik Tescil Belediyenin bu aracı satabilmesi için trafikten çekme veya hurdaya ayırması gerektiğini ve Trafik yönetmeliği 40.md.si ile ile 237 sayılı Taşıt kanunu 13. md.sine göre işlem yapmak zorunda olyduğunu söylüyor.
    Kanun Numarası: 237
    Kabul Tarihi: 05/01/1961
    Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 12/01/1961
    Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 10705
    KANUNUN ŞÜMULÜ:
    Madde 1 - a) Genel bütçeye dahil dairelerle katma ve özel bütçeli idareler ve bunlara bağlı sabit ve döner sermayeli müesseseler, il özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahallî idare birlikleri,
    b) İktisadi Devlet Teşekkülleri ve özel kanun ve kararnamelerle kurulan her çeşit banka ve teşekküller,
    c) Yukardaki (a) ve (b) fıkralarında yazılı daire, idare, banka, teşekkül ve müesseselerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip bulundukları teşekkül ve müesseseler,
    d) (Değişik bent: 07/02/1990 - 3612/46 md.) Kamuya yararlı derneklerden Başbakanlıkça lüzumlu görülenler tarafından kullanılacak taşıtlar bu Kanun hükümlerine tabidir.
    TAŞITLARIN SATILABİLMELERİ:
    Madde 13 - Bu kanunun konusuna giren taşıtların satılabilmeleri, ya tahsis edildiği hizmet konusunun artık kalmamış olmasına veya ekonomik ömrünü doldurmuş bulunmasına bağlıdır.
    Bu taşıtların ekonomik ömürlerini doldurmuş olmaları hali ilgili dairesinin teklifi üzerine Karayolları veya Devlet Su İşleri idaresinden bir makine uzmanı, kurumun yetkili bir personeli ile trafik teşkilatından bir
    uzmandan teşekkül edecek komisyon tarafından verilecek raporla belirtilir. Bu raporlar kurumun bağlı olduğu bakanlıkların tasvibine sunulur. Bu taşıtlar yürürlükte bulunan hükümlere göre satılır.
    Hizmet konusunun kalmaması halinde taşıtlar gereği yapılmak üzere Devlet Malzeme Ofisine devredilir.
    (Ek fıkra: 30/05/1963 - 240/2 md.) Dış temsilciliklerdeki taşıtların ekonomik ömürlerini doldurmuş olmalarına mahalli temsilciliklerce tanzim ve tasdik edilecek rapor üzerine Dışişleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca
    karar verilir.
    Trafik Yönetmeliği
    HURDAYA ÇIKARILAN, SATILAN VEYA DEVREDİLEN RESMİ TAŞITLAR
    Madde 40 - (Değişik madde: 18/07/2008 - 26940 S.R.G Yön/8.mad .)
    Ekonomik ömrünü doldurma ya da tahsis edildiği hizmet konusunun kalmaması nedenleriyle, gerek kamu kurum veya kuruluşları gerekse Maliye Bakanlığınca satışı yapılacak olan resmi taşıtların satışı yapılmadan önce, taşıtın maliki olan kurum tarafından trafik tescil şube veya bürolarında trafikten çekme veya hurdaya ayırma işlemi yaptırılması zorunludur.
    Trafikten çekme veya hurdaya ayırma işlemi için; 237 sayılı Taşıt Kanununun 13 üncü maddesi gereğince düzenlenen, taşıtın hizmet dışı bırakıldığını gösteren raporun eklendiği bir yazı ile trafik tescil şube veya bürolarına müracaat edilir.
    Rapordaki kayıtlara ve talebe göre;
    a) Tescil belgesine "hurdaya çıkarılmıştır" kaydı konulur ve bu durum bilgisayar kayıtlarına işlenir. Hurdaya ayrılmış olan taşıtlar tamir edilmiş olsalar dahi yeniden tescil edilemezler.
    b) Ekonomik ömrünü doldurduğundan ya da tahsis edildiği hizmet konusunun kalmamasından dolayı satışı öngörülen taşıtlar için trafikten çekme işlemi yapılır. Bu taşıtlar; muayenesi yaptırılmak ve tescil için gerekli diğer belgeler de istenilmek suretiyle, satış işlemini yapan kurum veya kuruluş tarafından düzenlenmiş olan satışa ilişkin belge esas alınarak, alıcısı adına tescil edilir. Trafikten çekilmiş taşıtları satın alanlar, bir ay içinde trafik tescil şube veya bürolarında adlarına tescil ettirmek zorundadırlar. Bu şekilde tescil edilen araçlara mevcut plaka numaralarının kullanılmasının mümkün olmadığı durumlarda yeni bir plaka numarası tahsis edilir.
    c) Alıcıların bir ay içinde trafik tescil şube veya bürolarına müracaat etmemeleri halinde, aracın önceki maliki olan kurum veya kuruluşun müracaatı üzerine satış tarihi itibariyle alıcısı adına mevcut plakası üzerinden resen tescil işlemi yapılır.

  • ben bu ruhsat işini. plaka işini anlamakta zorlanıyorum. ben tc ile plakayı girdiğim zaman zaten satıcı ile araç sahibini sorguluyor. geri kalan yanlışmış doğruymuş beni neden ilgilendiriyor. Diyelimki ruhsatta yanlışlık var. adama düzelt gel diyoruz. Trafikden böyle satış yapılır neden gönderiyorlar sizi diyorlar. onu geçtim ben ruhsatın yanlış olduğunu biliyorum diyelim adam gidip zayii yaptırdığında ne olcak ben o satışı bile bile yapacam. Bende bitane plaka vardı, şimdi aklıma geldi geçen gün arşivi temizlerken yanlışlıkla çöpe attım ben onu. Evrak kalabalığından başka birşey değil bizim işimiz.

  • Serdar Bey,


    sorgulama sonucunda sistem bilgileri dikkate alınır, ancak sistemdeki bilgiler ile ruhsat bilgileri arasında bir farklılık var ise ilgilileri özellikle alıcıyı uyarmak zorundayız, sistem bilgilerinin geçerli olduğunu beyan ederlerse satış işlemini yaparız. Madem bu işe talip olduk yapılması gerekeni de yapmak görevimizdir.


    Belediye'ye ait araç satışları ile görüşüm çekme belgesi alınarak yapılmasıdır.

    Beni kötü biri olarak hatırlamanızın hiç sakıncası yok..!<br />Bana en çok iyi biri olduğumda zarar verdiniz...

    Mesaj 1 defa düzenlendi, son düzenleyen ÖZGÜR İLTAŞ ().

  • Değerli Meslektaşlarım yorumlarınıza katılıyorum trafikten çekme veya hurda ayrılma konusunda, alıcı vatandaş böyle bir şey yapmak istediğini yani aracı neticede hurdaya ayıracağını fakat satan kurumun böyle bir yükümlülüğün altına girmek istemediği için normal satış yapmak zorunda kalıyoruz onun için prosedür biraz sıkıntılı oluyor selam ve dua ile...

    <p>İNSANDA YOKSA EDEP... NEYLESİN MEDRESE NEYLESİN MEKTEP... OKUSA ALİM OLSA MERKEP... BAK YİNE MERKEP YİNE MERKEP...</p>