Tüzel kişiliğe ait defterlerin ve şubelerine ait defter tastik işlemleri

  • Mali Danışmanlık - 510 - 26682


    Ankara, 14.12.2011
    Özü: Defter ve belge tasdiki ile tasdiklerin elektronik ortamda bildirimi hk.


    ........................ NOTER ODASI BAŞKANLIĞINA
    ........................ NOTERLİĞİNE


    İLGİ: 22.04.2011 günlü ve Mali Danışmanlık 307-10373 sayılı Genel Yazımız.


    İlgi Genel Yazımızda defter ve belge tasdiklerinin bildirimlerinin elektronik ortamda bildirilmesine dair prensipler duyurulmuştu.
    Uygulamada bazı defterlerin tasdikine dair bilgiler yönünden tereddütler yaşandığı anlaşıldığından aşağıdaki açıklamanın yapılması yararlı görülmüştür.
    Bir tüzel kişiliğe ait defterlerin ve bu manada bu tüzel kişilerin şubelerine ait defterlerin tasdikinde;
    1- Şubelere ait muhtasar veya KDV numarası kullanılmayacaktır.
    2- Şubelerin defterlerinin tasdikinde merkeze ait kurumlar vergisi numarası üzerinden tasdik işlemi yapılacaktır.
    3- Adres alanına merkezin adresi yazılacaktır. Zorunlu olmamakla birlikte şubenin adresi de yazılabilir.
    4- Unvan kısmında mutlaka hangi yer şubesi olduğunun da (örneğin, x Anonim Şirketi Ankara Yenimahalle Şubesi gibi) yazılması icabeder.
    5- Vergi Dairesi bilgisi merkeze ait vergi dairesi olarak yer alacak ve değiştirilmeyecektir.
    Bilgi edinilmesini rica ederim.
    Saygılarımla,


    BAŞKAN
    Fahri KÖSE
    (Beyoğlu 37. Noteri)


    (Genel Yazı 117)