BİMER'e yapılan Başvuru hk

  • [color=rgb(20, 24, 35)][size=14px]ÖNEMLİ !
    Merhaba,
    Çamardı Noterliğinden bir meslektaşımız arayarak, BİMER'e başvuru yapması nedeni ile TNB Dİsipilin Kurulunun hakkında soruşturma yapmak üzere Noter'ine yazı yazdığını belirtti.[/size]
    [/color]
    [color=rgb(20, 24, 35)][/color]
    [color=rgb(20, 24, 35)]Gerekçe ise : Başkanlığı geçerek Bimer'e dilekçe verilmesi[/color]
    Şimdi ben anlam veremiyorum, bizim sorunlarımızı anlatmak için TNB'ye dilekçemi vermemiz lazım ! TNB görmüyor mu bizim sorunlarımızı !



    Sorunlarımıza çözüm bulunması için muhattap olan hükümete başvuru yapmanın neresi yanlıştır sorarım size.? Zira kanun yapıcı TBMM değilmidir ?



    ANAYASAMIZ bize dilekçe verme hakkını , talepte bulunma hakkını vermemişmidir ! ?


    1982 Anayasası’nın 74. maddesi “Dilekçe Hakkı” başlığı altında, vatandaşına kendileriyle ya da kamuyla ilgili dilek ve şikayetler hakkında, yetkili makamlara ve TBMM’ye başvurma hakkı tanımıştır.


    Dilekçe hakkı, sorunlara cevap almak için bilgi edinmeyi, şikayette bulunmak suretiyle denetlemeyi, dilek ve öneride bulunmak suretiyle de demokratik katılımı sağlayan siyasal haklardandır.


    TNB tarafından verilen bu kararı hem saygı ile hemde üzüntü ile karşıladığımın bilinmesini, zannımca yanlış bir uygulama olan bu karardan biran önce vaz geçilmesini temenni ederim.

  • [size=3]Benim bildiğim kadarıyla istek ve şikayetler öncelikle sizden sorumlu olan bir üst kuruma yapılır.ordan cevap veya çözüm çıkmaması halinde onunda bir üst kurumuna yapılır. TNB nin sorunu bilip bilmemesi önemli değil ordaki kimse burdakileri kendi başına düşünerek çözüm üretmez. eğer daha önce TNB ye bu şekilde bi başvuru olmadıysa ilk önce TNB ye yazılı başvuruda bulunulması daha doğru olurdu bencede. Üstelik bizlerin tek tek dilekçe yazmasındansa TNB nin resmi olarak kurum vasfıyla başbakanlığa bu konuda müracaat etmesi daha dikkat çekici olur ve daha çok dikkate alınırdı diye düşünüyorum.[/size]

  • [size=2px]Memurların BİMER?E Başvuruları Hakkında Bilgilendirme[/size]


    MEMURA ÇEZA VERİLEMEZ
    23 Haziran 2011
    Memurların BİMER?E başvuruları hakkında memurların bu konuda yeteri kadar bilgili olmamasından dolayı memurlara amirleri tarafından usulsüz cezalar verildiği haberlerini almaktayız. Şimdi sizlere BİMER?İN işleyişi hakkında biraz bilgi vereceğiz.
    BİMER kapsamını, kanun ve kuruluş amacında net olarak belirtilmiştir.BİMER?e yapılacak olan başvuruların memur tarafından yapılması halinde özel bir başvuru şartı aranmamaktadır.Bu da başvuru sırasında memur olan kişinin,kurumundan izin alması konusunda bir yasa da açık bir mevzuatta söz konusu değildir.
    Devlet memurlarının, Bilgi Edinme Değerlendirme Kuruluna itirazları hakkında, 06/04/2005 tarih 2005/4 sayılı İlke Kararı alınmıştır.
    ?4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında, kurumlarına bilgi edinme başvurusunda bulunan devlet memurlarının, başvurularını ? Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkındaki Yönetmelik? hükümlerine göre hiyerarşik silsile yolu ile yapmaları gerekip gerekmediği hususunda uygulamada tereddüde düşülmüş olduğu görüldüğünden,4982 sayılı Kanunun 14.üncü maddesi uyarınca Kurulumuzca ; Bilgi Edinme Hakkı Kanunun,bireysel bir hak olan,bilgi edinme hakkının kullanılmasını düzenlemesi ve Kanunun 6.maddesinde bilgi edinme başvuruları için devlet memuru olup olmama ayrımı yapılmadan,herkesi kapsayan bir başvuru usulünün belirtilmiş olması nedeniyle,devlet memurları için kanunda düzenlenen dışında başka bir başvuru usulünün kabul edilmesinin mümkün olmadığına,devlet memurlarının yaptığı bilgi edinme başvurularında da 4982 sayılı kanunun 6.maddesinde belirlenen,başvuru uygulanması gerektiği oybirliğiyle karar verilmiştir.
    Yukarıda ki bu açıklama esasına dayanarak, usulen yapılan müracaatlar herhangi bir ayrıma tabi tutulmamıştır.Yukarıda ki açıklamalardan da anlaşıldığı üzere,memurun şikayet ve talep hakkı özel bir usule bağlı değildir.Bunun yanında,memurların bilgi edinme konusunda ki başvurmalarını da amir iznine de bağlı olmadığı gibi memurun yapmış olduğu başvuru ve şikayetten dolayı kendisine ceza verilemez.
    BİMERİN Kuruluşunun Amacı : ? Bilgi Edinme Kanunu Kapsamındaki her türlü bilgi, BİMER aracılığı ile talep edilebilir.? Demekle BİMER?İN kapsamını net olarak da belirtilmiştir.
    4892 Sayılı Kanunun Bilgi Edinme Hakkı:
    Madde 4-.- Herkes bilgi edinme hakkına sahiptir.
    Türkiye'de ikamet eden yabancılar ile Türkiye'de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişiler, isteyecekleri bilgi kendileriyle veya faaliyet alanlarıyla ilgili olmak kaydıyla ve karşılıklılık ilkesi çerçevesinde, bu Kanun hükümlerinden yararlanırlar. Türkiye'nin taraf olduğu uluslar arası sözleşmelerden doğan hak ve yükümlülükleri saklıdır.
    Bilgi verme yükümlülüğü Madde 5-Kurum ve kuruluşlar, bu Kanunda yer alan istisnalar dışındaki her türlü bilgi veya belgeyi başvuranların yararlanmasına sunmak ve bilgi edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere, gerekli idarî ve teknik tedbirleri almakla yükümlüdürler. Bu Kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren diğer kanunların bu Kanuna aykırı hükümleri uygulanmaz.
    Bu tür yasaların çıkarılmasında ki Genel Gerekçe ise; "Demokrasinin ve hukukun üstünlüğünün gereklerinden olan bilgi edinme hakkı, bireylere daha yakın bir yönetimi, halkın denetimine açıklığı, şeffaflığı sağlama işlevlerinin yanı sıra halkın Devlete karşı duyduğu kamu güvenini daha yüksek düzeylere çıkarmada önemli bir rol oynamaktadır. Kullanılan bu hak sayesinde hem halkın Devleti denetimi kolaylaşmakta hem de Devletin demokratik karakteri güçlenmektedir" demektedir.
    Gerekçe'de ayrıca, "kamu kurum ve kuruluşlarında açıklık ve şeffaflık kavramı, olumsuz olarak görülen gizlilik kavramının giderilmesi ile yönetilenlerin yönetenlerin işlem ve faaliyetlerini denetlemesinin sağlanması düşünceleri üzerine ortaya çıkmıştır. Demokratik ülkelerde, bilgi edinme özgürlüğü, temel hak ve özgürlüklerin kullanılması bağlamında vazgeçilmez temel haklardan biri olarak kabul edilmektedir" bu açıklamalar dahilinde, Anayasal olarak da korunan bu hakkımın kullanılmasının, herhangi bir müracaata bağlı olmadığı aksine yasal bir hakkı olduğu kanaatindeyim.
    Bu konu ilgili olarak da; Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nde çalışan 10 sağlık çalışanı, 12.05.2009 tarihinde Başbakanlık İletişim Merkezi'ne başvurarak, çalışma şartları ve mali açıdan mağduriyetlerinin giderilmesi için başvuru yapmıştı.BİMER başvurunun ardından konuyu hastane yönetimine ileteceğini belirtmesinin ardından hastane yönetimi sağlıkçılar hakkında usulsüz başvuruda bulundukları için 27.07.2009 tarihinde ceza vermiştir. Türk Sağlık Sen Zonguldak Şubesi tarafından sağlık çalışanlarının ceza alması ile ilgili başvurusunun ardından Zonguldak Valiliği İl Sağlık Müdürlüğü cezayı iptal etmiştir
    Bilgi edinme hakkı ile ilgili olarak Uluslararası anlaşmalarda mevcuttur. Bunlardan biri de, Birleşmiş Milletler Siyasi ve Medeni Haklar Sözleşmesi?dir. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu?nda 16 Aralık 1966?da kabul edilen sözleşme, 23 Mart 1976?da yürürlüğe girmiştir. Türkiye 14 Ağustos 2000?de sözleşmeye taraf olmuştur. Bu sözleşmenin 19 uncu maddesi ifade özgürlüğü başlığını taşımaktadır.
    ?19. Madde - _ifade özgürlüğü
    1. Herkesin, bir müdahale ile karşılaşmaksızın fikirlere sahip olma hakkı vardır.
    2. Herkes ifade özgürlüğü hakkına sahiptir; bu hak bir kimsenin ülke hudutlarıyla sınırlanmaksızın sözlü, yazılı veya basılı veya sanatsal ürün şeklinde veya kendi tercih ettiği başka bir iletişim vasıtasıyla her türlü bilgi ve düşünceyi arama, edinme ve ulaştırma özgürlüğünü de içerir.
    Usulüne göre yürürlüğe konulmuş uluslararası sözleşmeler, kanun hükmündedir. Uluslararası sözleşmelerin kanun hükmünde olması nedeniyle Türk Hukuk düzeninde doğrudan hüküm doğurucudur, uluslararası sözleşmeler ile Anayasa arasında bir uyuşmazlık olması durumunda uluslararası sözleşmelerin üstünlüğü kabul görmüştür
    Tüm bu yasal düzenleme ve uluslar arası sözleşmelerin içinde bilgi edinme talebi nedeni ile tarafıma verilen ceza kabul edilemez. Bu halde verilen ceza gerek ulusal gerekse uluslararası anlaşmalara da aykırıdır. Şu nu da belirtmekte yarar vardır; Türkiye Cumhuriyeti aleyhine bu tür davalar yüzünden çok kez tazminata hükmedilmiştir.

  • [color=rgb(51, 51, 51)][size=16px]BİMER'E BAŞVURAN MEMURLARA VERİLEN CEZA KALKTI ANKARA (A.A) - 21.10.2010 - Ödenmeyen döner sermaye paylarıyla ilgili Başbakanlık Bilgi Edinme Merkezine (BİMER) başvuran 8 sağlık personeline, hastane yönetimi tarafından ''usulsüz müracaat veya şikayette bulundukları'' gerekçesiyle verilen ''uyarı cezası'' kaldırıldı. Alınan bilgiye göre, Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesinde görev yapan ebe, hemşire ve sağlık memuru 8 sağlık çalışanı, 2 ay döner sermaye alamadıkları için Mayıs 2009'da internet üzerinden BİMER'e başvurdu. Başvuruda, iki aydır döner sermaye alamadıklarını belirterek, ''bunun nedenini öğrenip, mağduriyetlerinin çözülmesini'' isteyen sağlık çalışanlarının talebi, gereği yapılmak üzere Başbakanlık tarafından Zonguldak Valiliğine gönderildi. Valiliğin de söz konusu talebi hastaneye göndermesinin ardından, başvuru ''şikayet'' olarak değerlendirilerek, başvuru sahipleri hakkında soruşturma açıldı. Soruşturma kapsamında savunmaları alınan çalışanlara, savunmaları yeterli görülmeyerek ''usulsüz müracaat veya şikayette bulundukları'' gerekçesiyle Devlet Memurları Kanunu'nun 125. maddesinin (A-d) bendine göre ''uyarı cezası'' verildi. Türk Sağlık-Sen'in konuyu 13 Ağustos 2009'da gündeme getirmesinin üzerinden yaklaşık 1 yıl geçtikten sonra Zonguldak Valiliği sendikaya konuyla ilgili bir yazı gönderdi. Yazıda, yapılan inceleme neticesinde, BİMER'e müracaat ederek ''haklarını arayan'' ve ''dertlerini anlatan'' Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi çalışanlarına, BİMER uygulamalarına ters düşecek bir şekilde uygulama yapılmasında herhangi bir art niyet olmadığı belirtildi. Sağlık Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliğine uygun verilmeyen ve Sağlık Bakanlığı Çekirdek Kaynak Yönetimi Sistemi'ne işlenmeyen disiplin cezalarının iptali ve verilen cezaların sisteme işlenerek uygulanmadığı bildirilen yazıda, bu nedenle ilgili personelin herhangi bir mağduriyetinin olmadığı kaydedildi. -''MEMUR ÇEKİNMEDEN BİLGİ İSTEYEBİLİR''- Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, devletten bilgi istemenin her vatandaşın hakkı olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: ''Memur arkadaşlarımız sadece haklarını aramışlardı. Herhangi bir vatandaş gibi bilgi istemişlerdi. Memur oldukları için onları cezalandırmak çok haksız bir yaklaşımdı. Yaptığımız açıklama ve müracaatın ardından bu yanlıştan dönülmüş oldu. Zonguldak Valiliği bize gönderdiği yazıda, personelin haklarını aradığını, dertlerini anlattığını ifade ediyor. BİMER'in kuruluş amacı da bu zaten. Tüm memurlar bilgi edinme gibi bir vatandaşlık hakkını hiç çekinmeden kullanabilirler. Verilen karar bir kez daha bunu tescillemiştir.''[/size][/color]

  • Sevgili arkadaşlar,



    Hakkımızda isnat edilen suç ile ilgili olarak Bimer'e başvuru yaptım. Bu başvuruda memur olarak yaptığımız bu fiilin suç olup olmadığını sordum.



    Cevap ise çok açık
    [color=rgb(68, 68, 68)][size=15px]Sayın MUHARREM ŞEKER ,[/size][/color][color=rgb(68, 68, 68)][/size][size=15px]Bimer Başvuru Numaranız :588925Başbakanlık İletişim Merkezine yapmış olduğunuz 588925 sayılı başvurunuz incelenmiştir. Malum olduğu üzere her vatandaşımızın kamu kurum ve kuruluşlarına başvuru hakkı başta anayasamız olmak üzere mevzuatımızda teminat altına alınmıştır. Başbakanlık İletişim Merkezi, vatandaşlarımızın tüm kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili istek, şikayet, ihbar, görüş ve önerilerini kolaylıkla iletebilmelerine imkan sağlayan bir Halkla İlişkiler uygulamasıdır. İsteyen her vatandaşımız BİMER’e başvuru yapabilir. Bilgilerinizi rica eder, sağlık ve esenlikler dileriz.
    Meslektaşlarıma duyurulur.[/size]
    [/color]