Düzenleme azilnamelerin hepsini asıl mı yapılması lazım ?
DÜZENLEME AZİLNAME
-
-
Düzenleme azilde 1 asıl diğerleri suret
1 asıl yapıyoruz biz diğrleri suret,sadece düzenleme mühür beyannamesinin tamamını asıl yapıyoruz.diğer bütün düzenleme işlemler bizim bildiğimiz gibi 1 asıl
Evet bizde öyle yapıyoruzda , ama yazım nete girdiğimizde açıklamalar kısmında hepsinin asıl olması gerektiği yazıyor ona takıldım
1 asıl gerisi suret
biz de bir asıl, gerisini suret olarak yapıyoruz, eğer ilgilinin ayrıca bi talebi olur ise fiyat farkını bildirip duruma göre hareket ediyoruz
1 asıl yapıyoruz biz diğrleri suret,sadece düzenleme mühür beyannamesinin tamamını asıl yapıyoruz.diğer bütün düzenleme işlemler bizim bildiğimiz gibi 1 asıl
düzenleme azillerde bir asıl diğerleri surette ,
okur yazar olanların düzenleme işlemleri bir asıl diğerleri suret çıkarılıyor da okur yazar olmayanlar için düzenlediğimiz vekaletnameleride bu şekilde hazırlıyoruz (normalde onaylama yapılan işlemleri düzenleme hazırlanıp hepsi asıl çıkarılıyor
düzenleme azillerde bir asıl diğerleri surette ,
okur yazar olanların düzenleme işlemleri bir asıl diğerleri suret çıkarılıyor da okur yazar olmayanlar için düzenlediğimiz vekaletnameleride bu şekilde hazırlıyoruz (normalde onaylama yapılan işlemleri düzenleme hazırlanıp hepsi asıl çıkarılıyorGenel olarak bende aynı uygulamayı yapıyorum Hilal Hanım
Yazım Netteki azilname bölümünde yapılan açıklamaların konuyla ilgili bölümünü aşağıya aynen kopyalıyorum, faydalı olacağını umarım.
(10-Düzenleme azilnamede imza onayı işlemin içinde yapılmaktadır. Düzenleme işlemlerin aslı noterlikte bırakılıp suretleri ilgilisine verildiğinden (N.K.84 md.) uygulamada azil edilene de suret tebliğ edilmektedir. Her ne kadar Noterlik Kanunu 106/3 ve 7201 sayılı Tebligat Kanunun 8. maddesinde ” tebliğ edilecek evrakta iş sahibi veya vekilinin imzası bulunur” demekte ise de, Tebligat Tüzüğünün 10. maddesinde: " Resen (kendiliğinden) yapılan tebligata ilişkin evrakı tebliğ çıkaran merciin yetkili memuru imzalar. Tebliğ olunmak üzere yetkili mercilerce verildiği tarih ve ilgilisi isterse bu konuda makbuz verilir. Her türlü evrakın tebliğine ait tebliğ mazbataları dosyasına konur." denilmektedir. Buna göre düzenleme şeklinde yapılan işlemlerin tebliğe çıkarılacak örneklerinde her ne kadar iş sahibinin imzası bulunmasa da evrakı tebliğe çıkaracak noterin veya noterlikte çalışan yetkili kişilerin imzasının bulunması yeterli olacaktır.
Ayrıca, düzenleme şeklinde yapılan bir işlemden talep halinde (ayrı ayrı harç alınarak) birden fazla asıl düzenlenebileceği hakkında, Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğünce görüş bildirildiğinden, talep halinde tebliğ edilecek evrakın asıl evrak olarak da düzenlenip tebliğ edilmesi mümkün bulunmaktadır.)Açıklama için teşekkürler Ayhan bey... aydınlatıcı oldu...
Teşekkürler ..