Belge Tasdikleri Hakkında.
1989/35 sayılı genelge ve bu genelgeye konu 1989/5 no.lu vergi Usul Kanunu iç genelgesi esaslarına göre vergi mükelleflerine ait olup vergi Usul Kanunu Hükümlerine göre kullanılacak belgelerintasdiklerinin defter tasdikine yetkili noterler tarafından yapılacağı belirtilmiş, noterlerin bu sınırlamaya uymaları, dolayısıyla bulundukları belediye veya büyükşehir belediye sınırları dışında kalan mükelleflerin belgelerini onaylamamaları gerektiği ifade edilmiştir.
1996/57 Sayılı genelge ile defter tasdiklerinde, vergi mükelleflerinin başka bir mahaldeki şubelerine ait defterlerinin bulundukları yer noterliğinde tasdik ettirebileceği belirtilmiştir.
Bir şirketin merkez ve şubelerine ait olup Vergi Usul Kanununa göre kullanılması zorunlu olan belgelerin şirketin kanuni veya iş merkezinin bulunduğu yer noterliklerince tasdik edilmesi gerekmektedir. Şubeler tarafından kullanılacak olsa ahi şubenin bulunduğu yer noterliğinde yapılacak belge tasdiki yetkisiz tasdik olarak kabul görmektedir..
26.07.2002/35 no.lu genelge.
Sonuç: Vergi Mükelleflerinin, Vergi Usul Kanununa göre tutacakları defterlerin şubelerine ait olanlarının şubenin bulunduğu yer noterliğinde tasdikinin yapılabileceği,
Şubeler kullanacak olsalar dahi, belge onaylarının, şirketin merkez adresinin (kurumlar vergisi mükellefiyetinin) bulunduğu yer noterliklerinde yapılması gerektiği..