• BİR AŞ. ŞUBESİNE FATURA TASDİK ETMEK İSTİYOR VERGİ NUMARASINI SORGULADIIM ZAMAN MERKEZ ADRESİ ÇIKIYOR AMA ONLAR KAŞESİNDE ŞUBENİN ADRESİNİ YAZMIŞLAR VE ŞUBENİN ADRESİNİ OLMASI İSTİYORLAR ŞUBENİN ADRESİNİN TESÇİL ETTİRDİK DİYORLAR BEN FATURAYI YAZARKEN ŞUBE NİN ADRESİNİ YAZSAM CEZA OLURMU SAKINCASI VARMI BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLAR YARDIMCI OLURSA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

  • Sayın Meslektaşlarım;
    Söz konusu fatura ve diğer belge onayları yanlızca şirketin merkezinin bulunduğu noterliklerde yapılabilir. hiçbir şekilde şube adresinin buluduğu noterliklerde yapılmaz,yapılamaz. bu konuyu defterler gibi düşünmeyin. belge tastiki yalnızca merkezlerde yapılır.
    şiketin merkezini bulunduğu noterliklerde tastik edilecek faturalar daha önce matbaada bastırılmış ise
    hem şirketin hemde şubelerinin bulunduğu adresleri kullanabilirler.
    2002/35 nolugenelge yi incelemenizi tavsiy ederim.

  • Mali Danışmanlık 14880
    Ankara, 25.08.2006
    Özü: Tek vergi mükellefiyeti altında, farklı adreslerde farklı faaliyet konuları bulunan mükellefin defter tasdiki hk


    G E N E L G E
    ( 52 )


    ........................ NOTER ODASI BAŞKANLIĞINA
    ........................ NOTERLİĞİNE


    Bir noterliğimizden alınan yazıda, bir limited şirket tarafından şube olarak tescili bulunmayan, faaliyet konusu değişik olan, farklı adreslerde bulunan 3 işyeri için ayrı ayrı defter tasdikinin talep edildiği, tek vergi numarasında kayıtlı bulunan şirketin 3 ayrı faaliyet konusu için ayrı ayrı defter tasdikinin yapılmasının uygun olup olmadığı hususundaki bilgi istemi hakkında Maliye Bakanlığına müracaat edilmiştir.
    Maliye Bakanlığına gönderilen 06.01.2006 tarih ve Mali Danışmanlık 4-106 sayılı yazımızla, “Bilindiği üzere 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 171 ve 172 nci maddeleri uyarınca mükelleflerin faaliyetlerine ilişkin defter tutma zorunluluğu bulunmakta, aynı Kanunun 220 ve müteakip maddelerinde tutulması gereken defterlerden tasdiki zorunlu olan defterlerin tasdikine yönelik usul ve esaslar belirtilmektedir.
    Tek vergi kimlik numarasında kayıtlı bulunan mükelleflerin birden fazla faaliyet yapmalarına dair engel bir hüküm bulunmamaktadır.
    Yukarıda yapılan bu açıklamalardan mükelleflerin farklı adreslerde bulunan işyerleri için ayrı ayrı defter tasdik ettirme talebi mümkün bulunmaktadır. Ancak, farklı adreslerde bulunan bu işyerlerinin şube olarak tescilinin bulunmaması, faaliyet konularının farklı olması nedeniyle ayrı ayrı defter tasdikinin yapılmasında bir sakınca bulunup bulunmadığı” şeklinde görüş bildirilerek Bakanlıkları görüşünün Birliğimize bildirilmesi istenilmiştir.
    Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığından alınan ve Yönetim Kurulumuzun 21 08.2006 günlü toplantısında görüşülen 21.06.2006 tarih ve 46164 sayılı cevabi yazıda;
    İlgide kayıtlı yazınızın incelenmesinden, bir mükellefin farklı adreste bulunan işyerlerinin şube olarak tescilinin bulunmaması, faaliyet konularının farklı olması halinde ayrı ayrı defter tasdikinin yapılmasında sakınca olup olmadığının bildirilmesinin istenildiği anlaşılmıştır.
    Bilindiği üzere, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 223 üncü maddesinde, “Defterler, iş yerinin, iş yeri olmayanlar için ikametgahın bulunduğu yerdeki noter veya noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar, menkul kıymet ve kambiyo borsasındaki acentalar için borsa komiserliği tarafından tasdik olunur....” hükmü bulunmaktadır. Defterlerin, esas itibariyle mükelleflerin işyeri merkezinin veya kanuni merkezinin bulunduğu yer noterliğince veya noterlik görevini yapanlarca tasdiklerinin yapılması esastır. Ancak, şubeleri bulunan mükelleflerin şubelerinde tutmak zorunda oldukları defterlerini şube faaliyetlerini yürüttükleri noterliklerde de tasdik ettirmeleri mümkün bulunmaktadır.



    Ancak, söz konusu yazınızda bir mükellefe ait farklı adreslerde bulunan iş yerlerinin faaliyet konularının da farklı olması ve şube iş yeri olarak tescilinin de yapılmadığı göz önüne alındığında her iş yeri için ayrı ayrı defter tasdik ettirilmesi mümkün bulunmamaktadır.
    Mükellefin, farklı adreslerde farklı faaliyet kollarının da tek bir mükellefiyetle ilgili olması nedeniyle bütün iş yerleri için tek defter tasdik ettirmesi ve her faaliyetin bu defterlerin ayrı ayrı bölünmelerinde izlenmesi gerekmektedir.” şeklinde görüş bildirilmiştir.
    Bu durumda, farklı adreslerde, farklı konularda faaliyette bulunan mükelleflerin, farklı faaliyet kollarının da tek bir mükellefiyetle ilgili olması nedeniyle bu iş yerlerinin her biri için ayrı ayrı defter tasdik ettirilmesinin mümkün olmadığı anlaşılmaktadır.
    Bilgi edinilmesini ve gereğinin buna göre yapılmasını rica ederim.
    Saygılarımla,



    BAŞKAN



    Hasan YENİ
    (İstanbul 28.Noteri)



    Defter olsun fatura olsun,yasal olarak kayıtlı şubeleri var ise o şubelerin bulundukları yer noterliğinde belge tasdik ettirmelerinde herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.Yeterki o şube Ticaret Siciline kayıtlı bir şube olsun.

    *İnsanlar arasında iyilikten başka hiçbir üstünlük kabul etmem. Karakterin olmadığı yerde,<br />ne büyük sanatçı, ne de büyük mücadele adamı vardır. Orada var olan, zamanın yok ettiği,<br />içleri boş yaratıklardır. Bütün mesele, büyük görünmek değil, gerçekten büyük olmaktır.<br />*Beethoven*

    Mesaj 1 defa düzenlendi, son düzenleyen ibrahim dal ().

  • Sayın Başkatibim,
    Bu tamamen sizin yorumunuz. ve yanlış bir yorum.
    bizlere gönderilen genelgelerde ve genel yazılarda (2002/35 ve daha önceki genelgeler) fatura ve belge tastik işlemlerinin yalnızca MERKEZİN BULUNDUĞU NOTERLİKLERDE yapılır. denilmektedir.
    Saygılarımla.


  • Değerli meslektaşım,bahsini ettiğiniz genelge 2002/35 sayılı genelge eski tarihli bir genelgedir.Yukarıda alıntısını yaptığım genelge ise 2006/52 sayılı genelge yeni tarihlidir ve sizin yapmış olduğunuz yoruma ters istikamettedir.Genelge yukarıdadır ve benim herhangi bir yorumumumda bulunmamaktadır.Genelgede açık olarak şubelerin defter tasdiklerinin bulundukları yen noterliğinde onaylatabilecekleri yazmaktadır.Örneğin Vakıfbank Rize Şubesinin defterlerini ve diğer banka şubelerinin defterlerini her yıl tasdik etmekteyiz.Burada yanlış nerededir anlayamamaktayım.İşlerinizde kolaylıklar diliyorum.

    *İnsanlar arasında iyilikten başka hiçbir üstünlük kabul etmem. Karakterin olmadığı yerde,<br />ne büyük sanatçı, ne de büyük mücadele adamı vardır. Orada var olan, zamanın yok ettiği,<br />içleri boş yaratıklardır. Bütün mesele, büyük görünmek değil, gerçekten büyük olmaktır.<br />*Beethoven*

  • Sayın Başkatibim,
    bizler defter onaylama işlemlerinden bahsetmiyoruz. Belge (fatura) onay işleminden bahsediyoruz. sizin genelgenizde tamamen defterlerle ilgili bir genelgedir. Sakınola belge konusunda yanılga düşmeyin.
    Belgeler konusunda henüz eskiyen bir genelge yok.
    enson TNB'nin 22.04.2011 tarih 47 sayılıgenel yazısının 3. sayfasındaki belgelere ilişkin açıklamayı okursanız. daha açıklayıcı bilgiler edinebilirsiniz.
    Saygılarımla.



  • Aynen katılmaktayım....

    Saygılar Halil Abi,

    Beni kötü biri olarak hatırlamanızın hiç sakıncası yok..!<br />Bana en çok iyi biri olduğumda zarar verdiniz...

  • Ankara, 25.4.1989
    Özü : Fatura ve benzeri belge tasdikleri Hk.


    G E N E L G E
    (35)


    Ankara Defterdarlığından gönderilen 6 Nisan 1989 tarih ve 21-042­3729/117-28644 sayılı yazıda :


    «Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre mükellefler tarafından kullanılan belgelerin noterler tarafından tasdiki sırasında uyulması gereken esaslar daha önce yayınlanan Genel Tebliğler ile açıklanmış olup bu tebliğler halen yürürlüktedir.


    Bunun yanı sıra Maliye ve Gümrük Bakanlığından alınan 4.4.1989 gün ve GEL: VUK: 2-24491-246/27977 sayılı 1989/5 nolu V.U.K. İÇ GENELGE ile noterlerin belge tasdiki sırasında uyması gereken bazı esaslar düzenlenmiş olup, sözkonusu bu esaslar aşağıda belirtilmiştir.


    1.5.1989 tarihinden itibaren mükellefler, kullanacakları belgelerini sadece, Vergi Usul Kanunu uyarınca DEFTERLERİNİ ONAYLAMAYA YETKİ­Lİ NOTER veya Noterlik görevini ifa eden makama onaylatacaklardır. Diğer bir anlatımla mükellefler kullanacakları belgelerini işyerinin, işyeri olma-yanlar ikametgahının bulunduğu belediye sınırları içinde bulunan noterlerden birine onaylatacaklardır. 1.5.1989 tarihinden itibaren noterlerde belge onaylama yönünden bu sınırlamaya uyacaklar ve bulundukları belediye veya büyükşehir belediye sınırları dışında kalan mükelleflerin belgelerini onaylamayacaklardır.


    Bilindiği üzere noterlere daha önce belge onaylatılmasında böyle bir kısıtlama getirilmemişti. Bu nedenle yukarıda belirtilen tarihten önce sı­nırlamaya bağlı olmaksızın noterlere onaylattırılarak kullanılan belgeler tükeninceye kadar kullanılmaya devam edilecektir.


    Öte yandan, noterlere belge onaylatmak isteyen mükelleflerin, bağlı bulundukları vergi dairelerinden alacakları yazıyı 5 günlük süre içerisinde belge onayını yapacak olan notere ibraz etmeleri zorunludur. Bu sure içerisinde ilgili noterlere ibraz edilmeyen yazı geçersiz olacaktır. Noterlerin de belirtilen süreye özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir.>> denilmektedir.


    Yazı her ne kadar Ankara Defterdarlığından gönderilmiş isede, yaptığımız araştırmada uygulamanın genel ve Türkiye çağında olacağı öğrenilmiş bulunulmaktadır.


    Bilinmesini ve buna göre işlem ifasını rica ederim.
    Saygılarımla


    Türkiye Noterler Birliği Başkanı
    Rasim EYÜBOĞLU
    (Ankara 24. Noteri)



    Adem beye teşekkürler,bilmiyorum ki ben mi yanlış anlıyorum.Diğer arkadaşların uygulamalarını merak ediyorum.Paylaşırlarsa sevinirim.

    *İnsanlar arasında iyilikten başka hiçbir üstünlük kabul etmem. Karakterin olmadığı yerde,<br />ne büyük sanatçı, ne de büyük mücadele adamı vardır. Orada var olan, zamanın yok ettiği,<br />içleri boş yaratıklardır. Bütün mesele, büyük görünmek değil, gerçekten büyük olmaktır.<br />*Beethoven*


  • sayın dayı altı çizili yerdeki açıklamalara göre siz haklı görünüyorsunuz.
    Saygı bizlerden...

    *İnsanlar arasında iyilikten başka hiçbir üstünlük kabul etmem. Karakterin olmadığı yerde,<br />ne büyük sanatçı, ne de büyük mücadele adamı vardır. Orada var olan, zamanın yok ettiği,<br />içleri boş yaratıklardır. Bütün mesele, büyük görünmek değil, gerçekten büyük olmaktır.<br />*Beethoven*

    Mesaj 1 defa düzenlendi, son düzenleyen ibrahim dal ().

  • MUĞLA VALİLİĞİ
    İL DEFTERDARLIĞI
    GELİR MÜDÜRLÜĞÜ

    [size=3]SAII[/size]:B.07.4[size=3].acr[/size].0.48.10AAT-90/^O^^ [size=3]01.10.1999[/size]
    KONU:Belge Tasdiki


    Sayım Halil GÖKÇE
    Bodrum 2, Noter
    Cevat Şakir Cad.Gıda Çarşısı
    Kat:2 No:5
    BODRUM

    Konya Defterdarlığı Gelir Müdürlüğünden alınan 14.09.1999 tarih ve B.07.^.DEF.O.te.-
    10-VU1-7/5035 sayılı yazıda; Konya Selçuk Vergi Dairesi mükelleflerinden ******* hesap
    numarasında kayıtlı ******************* Anonim Şirketi'ne tarafınızdan Günlük Müş-
    teri Listesi tasdiki yapıldığı bildirilmiştir.
    ~~
    Bilindiği üzere, 1989/5 sıra nolu Vergi Usul Kanunu îç Genelgesinin II. bendinde "1.5.1989 tarihimden itibaren mükellefler, kullanacakları belgelerini sadece Vergi Usul Kanunu uyarınca defterlerini onaylamaya yetkili noter veya noterlik görevini ifa eden ma&shy;kama onaylatacaklardır. Diğer bir anlatımla mükellefler, kullanacakları belgelerini, işye&shy;rinin, işyeri olmayanlar ikametgahınım bulunduğu belediye veya büyük şehir belediye sınır-
    ları içinde bulunan noterlerden birine onaylatacaklardır. [size=3]1.5.1989 [/size]tarihinden itibaren no&shy;terler de belge onaylama yönünden bu sınırlamaya uyacaklar ve bulundukları belediye veya bûyükşehir belediye sınırları dışında kalan mükelleflerin belgelerini onaylamıyacaklardır. denilmektedir. Burada mükellefin işyerinden şubelerinin bulunduğu yer değil, Gelir veya Ku rumlar Vergisi yönünden bağlı bulunduğu Merkez işyeri anlaşılacağı tabiidir.
    Bu nedenle bundan böyle Vergi Usul Kanunu Uyarınca Mükelleflerin kullanacakları bel&shy;gelerin tasdik işlemlerinde noterlere getirilen sınırlamalara gerekli özenin gösterilmesi-
    ni, Noterliğinizce mükelleflerin kullanacakları defter ve belgelerin tasdik işlemlerinde 213 sayılı Vergi Usul Kanununun "Defterlerin Tastiki"başlıklı Onuncu Bölümünün [size=3]220 [/size]ve müteakkip maddeleri ile [size=3]167 [/size]seri nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ hükümlerine uyulması gerekmektedir.


    [/t][/t] Ayrıca yukarıda bahsedilen hususlara uymamak suretiyle belge tasdik ve onayı yapıldı&shy;ğının tespiti halinde [size=3]213 [/size]Sayılı Vergi Usul Kanunu ile diğer kanunların cezai hükümlerinin tatbiki cihetine gidilebileceği hususunu,
    Bilgilerinize rica ederim.

    Sayın Meslektaşlarım;
    Bu bana verilen bir uyarı yazısıdır. devamında da disiplin cezası aldık.
  • yani abiler ben bu faturayı bole yapıyımmı yapmıyımmı, şirketin adresi de istanbul şubeside istanbul defter föyünde merkez adresimi şube adresimi olucak ikisinide yazsam olurmu.cezayi şart olurmu bizim için saygılar


  • yani abiler ben bu faturayı bole yapıyımmı yapmıyımmı, şirketin adresi de istanbul şubeside istanbul defter föyünde merkez adresimi şube adresimi olucak ikisinide yazsam olurmu.cezayi şart olurmu bizim için saygılar



    Mali Danışmanlık - 510 - 26682


    Ankara, 14.12.2011
    Özü: Defter ve belge tasdiki ile tasdiklerin elektronik ortamda bildirimi hk.


    ........................ NOTER ODASI BAŞKANLIĞINA
    ........................ NOTERLİĞİNE


    İLGİ: 22.04.2011 günlü ve Mali Danışmanlık 307-10373 sayılı Genel Yazımız.


    İlgi Genel Yazımızda defter ve belge tasdiklerinin bildirimlerinin elektronik ortamda bildirilmesine dair prensipler duyurulmuştu.
    Uygulamada bazı defterlerin tasdikine dair bilgiler yönünden tereddütler yaşandığı anlaşıldığından aşağıdaki açıklamanın yapılması yararlı görülmüştür.
    Bir tüzel kişiliğe ait defterlerin ve bu manada bu tüzel kişilerin şubelerine ait defterlerin tasdikinde;
    1- Şubelere ait muhtasar veya KDV numarası kullanılmayacaktır.
    2- Şubelerin defterlerinin tasdikinde merkeze ait kurumlar vergisi numarası üzerinden tasdik işlemi yapılacaktır.
    3- Adres alanına merkezin adresi yazılacaktır. Zorunlu olmamakla birlikte şubenin adresi de yazılabilir.
    4- Unvan kısmında mutlaka hangi yer şubesi olduğunun da (örneğin, x Anonim Şirketi Ankara Yenimahalle Şubesi gibi) yazılması icabeder.
    5- Vergi Dairesi bilgisi merkeze ait vergi dairesi olarak yer alacak ve değiştirilmeyecektir.
    Bilgi edinilmesini rica ederim.
    Saygılarımla,


    [size=3]BAŞKAN[/size] Fahri KÖSE
    (Beyoğlu 37. Noteri)


    (Genel Yazı 117)