SEFERBERLİK EMRİ OLAN ARAÇLARIN SATIŞLARI

  • i) Satış veya devri yapılacak olan aracın bilgisayar kayıtlarında veya motorlu araç trafik
    belgesinde sefer görev emri bulunduğuna dair kayıt olması halinde, noter araç sahibinden "Sefer Görev Emri" belgesini isteyerek, belgenin arka yüzündeki kimlik ve adres bilgilerini yeni sahibi adına doldurup imzalattırarak tebliğ edecek, tebliğ edilen sefer görev emrinin bir sureti Milli Müdafaa Mükellefiyeti Komisyonu kararının almadığı İl Valiliğine (İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü) gönderilecektir. (Milli Müdafaa Mükellefiyeti Komisyonu'nun adı Sefer Görev Emrinin sağ alt köşesinde yer almaktadır). Satıcı tarafımdan sefer görev emrinin zayi edildiğinin bildirilmesi durumunda ise, araç sahibi satışın yapılacağı noterin bulunduğu yerdeki Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne yönlendirilerek, zayii olan Sefer Görev Emrinin örneği temin edilecek ya da Milli Müdafaa Mükellefiyeti Komisyonu kararının alındığı ilin Afet ve Acil Durum Müdürlüğünden faks yoluyla temin edilmek suretiyle Sefer Görev Emri alıcıya tebliğ edilecektir.
    Ayrıca, sefer görev emri bulunan iş makinelerinin satış veya devir işlemlerinde de yukarıda belirtildiği şekilde hareket edilecektir.


    13. EGM ve GİB’e bildirim elektronik ortamda yapıldığına göre, tahakkuk ekranında posta ücreti
    satırı neden var?
    Seferberlik görev emrinin ilgili makamlara iletilmesi gibi istisnai durumlarda, bu bildirim posta
    aracılığı ile yapılır. Böyle durumlarda posta ücreti alınacaktır. :)