SÖZLEŞME

  • Arkadaşlar merhaba


    Belediye kendi arsası üzerine bir bina yaptırmak istiyor.İhaleye çıkarttı.İhaleyi alan müteahhit ile arasında matbu olarak hazırlanan bir sözleşme getirdi.Ek sunduğum sözleşmeyi düzenleme şeklinde mi yapmalıyım.Harca esas olan değer 775.121,60 TL midir yoksa emlak değeri üzerinden mi harç almalıyım.Cevap yazacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

  • KAT KARŞILIĞI KÜLTÜR MERKEZİ VE TÖREN ALANI YAPIMI
    İHALESİNE AİT SÖZLEŞME

    Madde 1- Sözleşmenin Tarafları
    1.1. Bu sözleşme, bir tarafta ARAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta EKA YAPI MÜHENDİSLİK SANAYİ TİCARET .LTD.ŞTİ. (bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.


    Madde 2- Taraflara İlişkin Bilgiler
    2.1. İdarenin adresi:YENİ MAH.İBRAHİM İPLİKÇİOĞLU SOK.NO 11 ARAÇ
    Tel no :0366/3621012
    Faks no :0366/3621219
    Elektronik posta adresi : aracbelediyesi.1866@hotmail.com
    2.2. Yüklenicinin tebligat adresi : HÜRRİYET CADDESİ MAKO İŞ HANI
    KAT : 3 NO : 78 MERKEZ / KARABÜK
    Tel no :0370 4244619
    Faks no: 0370 4244619
    Elektronik posta adresi :
    2.3. Her iki taraf madde 2.1. ve 2.2.’de belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
    2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, elden teslim, posta veya posta kuryesi, teleks, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirimde bulunabilirler.
    Madde 3- Sözleşme Konusu İşin Tanımı
    3.1. Sözleşme konusu iş; İLÇEMİZ YENİ MAHALLEDE BULUNAN TAPUNUN 136 ADANIN TAMAMINA KAT KARŞILIĞI OLARAK KÜLTÜR MERKEZİ YAPILMASI VE 41 ADANIN TAMAMININ TÖREN ALANI OLARAK DÜZENLENMESİ Ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ihale dokümanını oluşturan belgelerde,idari ve teknik şartnamede düzenlenmiştir.İdari ve teknik şartnameye göre verilen avan projenin uygulanarak yapılacak KÜLTÜR MERKEZİ VE TÖREN ALANI DÜZENLENMESİ İşi’nin ekli avan proje ve encümen kararına göre kat karşılığı yükleniciye verilmesidir.
    Madde 4- Kültür Merkezi ve Tören Alanı inşaatının kontrolü
    4.1. Belediyemizce ihalesi yapılan Kültür Merkezi ve Tören Alanı inşaatının kontrolü Araç Belediyesi Fen İşleri Birimi ve yapı denetim bürosu tarafından yapılacaktır. Kontrollüğün fenni şartlara ve sözleşme eklerine göre lüzumlu göreceği hususları yüklenici yerine getirmekle görevlidir.
    İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
    Madde 5-ihale sonucunda Belediyenin alacağı bağımsız bölümlerin tespiti
    5.1. İhaleyi alan Yüklenici ihale sonucu 29 bağımsız bölümden aşağıda yer alan bağımsız bölümleri %35 den az olmamak üzere Araç Belediyesine bedelsiz olarak verecektir.
    Bağımsız bölüm 15 nolu işyeri 1. kat net kullanım alanı 75,12m2
    Bağımsız bölüm 16 nolu işyeri 1. kat net kullanım alanı 64,19 m2
    Bağımsız bölüm 23 nolu işyeri 1. kat net kullanım alanı 64,53 m2
    Bağımsız bölüm 24 nolu işyeri 1. kat net kullanım alanı 39,15 m2
    Bağımsız bölüm 27 nolu çok amaçlı salon 3.kat net kullanım alanı 827,17 m2
    Bağımsız bölüm 28 nolu iş yeri bodrum kat net kullanım alanı 108 m2
    Kalan bağımsız bölümler yükleniciye aittir.
    5.2 41 nolu adanın tamamının Belediye Başkanlığı tarafından kabul edilen projeye göre çevre düzenlenmesi ve tören alanı yapılması.
    5.3. İhaleyi alan yüklenici Belediyenin de kabul etmiş olduğu Kültür Merkezi projesine uygun olarak inşaatını yapacaktır.Projeye ve teknik şartnameye aynen uyulacaktır.



    Madde 6- Tapu ile ilgili olan işler
    İşin kaba inşaatı bitirildikten sonra Yüklenicinin talebi ve idarenin uygun gördüğü oranda veya teminat karşılığı kat irtifak tapuları yüklenici lehine devri yapılacaktır. Kalan devirler iş bitimini takiben yapılacaktır.
    İhale konusu taşınmaza ait tapu işlemleri (ifraz,Tevhid,yola terk vb.)idare tarafından tamamlanacaktır.
    Madde 7- Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler
    7.1 inşaat ile ilgili her türlü vergi.ceza,harç gibi ödemelerin tamamı ihaleyi alan yükleniciye ait olacaktır.
    Madde 8- Sözleşmenin Süresi
    8.1. işin süresi 18 ay olup bu süre sonunda inşaat bitirilecek ve bundan sonraki maksimum 4 ay içinde kullanma izni alınarak kat mülkiyeti kurulmuş olacaktır.Bu süre, her halükarda sözleşmenin süresini aşamaz.
    Madde 9- Malın/İşin Teslimi İle İlgili Şartlar
    9.1.inşaat 18 ayın sonunda bitirilerek anahtar teslimi olarak Belediyemize teslim edilecektir.belediyeye ait olan taşınmazların elektrik ve su abonelikleri Belediye başkanlığına ait olacaktır.
    9.2.Yönetim şekli alışveriş merkezi standartlarında olacaktır.Tüm malikler bu yönetime uymayı işletme açılımıyla kabul etmiş sayılırlar.
    Madde 10- Teminata İlişkin Hükümler
    10.1. Kesin Teminatın Türü ve Miktarı:
    işin tahmin edilen muhammen bedeli 775,121,60-TL.olup iş kat karşılığı olarak verildiğinden arsa bedeli muhammen bedel olarak alınmıştır.Kesin teminat miktarı minimum 46.510.00-TL.dir.
    10.2.Kesin Teminat miktarı sözleşme imzalanmadan önce Belediye Başkanlığımıza verilmelidir.
    10.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
    10.4. Kesin Teminat ve Ek Kesin Teminatın Geri Verilmesi:
    10.4.1. Taahhüdün/işin, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı, Yükleniciye iade edilecektir.
    10.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin malın kesin kabul /hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.
    10.4.3. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
    10.4.4. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen banka veya özel finans kurumuna iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
    Madde 11-sözleşmenin ekleri
    11.1 İhale dokümanı,bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup,idareyi ve Yükleniciyi bağlar.ancak sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki ve farklılıklar olması halinde,ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
    11.2 İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir.
    1-İdari şartname
    2-İhale ilanı
    3-Teknik şartname
    4-Belediye Başkanlığı tarafından kabul edilen projeler

    Madde 12- iş programı
    12.1. Yüklenici sözleşmenin imzalanmasından sonra 15 gün içinde iş programlarını düzenleyerek onaylanmak üzere idareye verecektir.
    12.2.Yüklenici ihaleden sonra bu özel şartnameye göre yapacağı projeler.
    a)mimari proje Bu projeler yapılırken Bayındırlık bakanlığı proje düzenleme esaslarına uyulacaktır.
    b)Betonarme ve statik proje. Bu projeler yapılırken Bayındırlık bakanlığı proje düzenleme esaslarına uyulacaktır.Ayrıca istinat duvarı gereken yerler için istinat duvarlarının projeleri hazırlattırılacaktır.
    c)Sıhhi tesisat,kalorifer,asansör,yalıtım projeleri. Bu projeler yapılırken Bayındırlık bakanlığı proje düzenleme esaslarına uyulacaktır.
    d)elektrik projesi. Bu projeler yapılırken Bayındırlık bakanlığı proje düzenleme esaslarına uyulacaktır.
    e)peyzaj projesi
    Madde 13-İşin ve İş Yerinin Korunması ve Sigortalanması
    13.1. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 9 uncu maddesi ve Yapım İşleri Genel Şartnamesindeki hükümler dahilinde; yüklenici, işyerlerindeki her türlü araç, malzeme, ihzarat, iş ve hizmet makineleri, taşıtlar, tesisler ile yapılan işin biten kısımları için, özellik ve niteliklerine göre işe başlama tarihinden kesin kabul tarihine kadar geçen süre içinde oluşabilecek deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın gibi doğal afetler ile hırsızlık, sabotaj gibi risklere karşı ihale dokümanında belirtilen şekilde (all risk) sigorta yaptırmak zorundadır.
    13.2. Yüklenicinin iş ve iş yerinin korunması ve sigortalanması ile ilgili sorumlulukları konusunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır .
    Madde 14-Teslim, Muayene ve Kabul İşlemlerine İlişkin Şartlar
    İşin teslim etme ve teslim alma şekil ve şartları ile kısmi kabul, geçici ve kesin kabul işlemleri Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre yürütülür.
    Madde 15-Yapı Denetimi ve Sorumluluğuna İlişkin Şartlar
    15.1 İşin sözleşme ve ekleri ile fen ve sanat kurallarına uygun olarak yapılması, taahhüdün devamı süresince işyerinde bulundurulacak idare görevlilerinden oluşan yapı denetim görevlisi tarafından denetlenir. Yapı denetim görevlisinin sözleşme ve ekleri ile fen ve sanat kurallarına uygun olarak vereceği talimatlara yüklenici uymak zorundadır. Şu kadar ki, işin yapı denetim görevlisinin denetimi altında yapılmış olması, yüklenicinin, üstlenmiş olduğu işi bütünüyle projelerine, şartnamelerine, sözleşmesine ve sözleşmenin varsa diğer ekleri ile fen ve sanat kurallarına uygun olarak yapmak hususundaki yükümlülüklerini ve bu konudaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
    15.2. İşlerin denetimi, yapı denetim görevlisinin yetkileri, yüklenici ile yapı denetim görevlisi arasındaki anlaşmazlıklar ve diğer hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
    Madde 16-Yüklenicinin Teknik Sorumluluğuna İlişkin Şartlar
    Yüklenici, üstlenmiş olduğu işi, sorumlu bir meslek adamı olarak sözleşme ve ekleri ile fen ve sanat kurallarına uygun şekilde yapmaya mecburdur. Yüklenicinin teknik sorumluluğuna ilişkin hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır.
    Madde 17-Teknik Personel Bulundurulması
    17.1. Yüklenici, işe başlama tarihinden itibaren aşağıda adet ve unvanları belirtilen teknik personeli iş yerinde devamlı olarak bulundurmak zorundadır.
    Adet Pozisyonu Mesleki Unvanı Mesleki Özellikleri
    1 sürekli inşaat mühendisi veya mimar 5 yıl deneyimli
    2 gerektiğinde makine mühendisi 5 yıl deneyimli
    3 gerektiğinde elektrik mühendisi 5 yıl deneyimli




    17.2. Yüklenici, yukarıda adet ve unvanları belirtilen teknik personeli iş başında bulundurmadığı takdirde; (İhale bedelinin %00,6’sı Onbinde altı’sı gecikme cezası olarak uygulanacaktır.)
    1- inşaat mühendisi veya mimar için 1/2-TL/Gün,
    2- elektrik mühendisi için 1/2-TL/Gün,
    3- makine mühendisi için 1/2-TL/Gün,
    17.3.Yüklenici, yukarıdaki teknik elemanların isimlerini ve belgelerini (diploma, meslek odası kayıt belgesi, noterden taahhütname, sertifika vb.) Teknik Personel Bildirisi ile birlikte sözleşmenin Sayıştay’ca tescilinin (Sayıştay tesciline tabi olmayan işlerde, sözleşmenin imzalandığının) kendisine tebliğinden itibaren on beş gün içinde idareye bildirmek mecburiyetindedir. İdare, bu elemanlar hakkında gerekli incelemeyi yaptıktan sonra kabul edip etmediğini yirmi gün içinde yükleniciye tebliğ eder. İdarece bu tebliğ yapılmadığı takdirde, bildirilen teknik elemanlar kabul edilmiş sayılır. Yüklenici bu tebliğe uymaya mecburdur. Aksi halde, yukarıda öngörülen günlük cezalar uygulanır ve idare her hangi bir ihtar yapmaksızın işi durdurmak yetkisini kullanır.
    17.4. Bu personelden, işin teknik ve idari denetimini yapmakla görevli olanlar, zorunlu hallerde ve yerine yine aynı niteliklere haiz olduğu idarece kabul edilmiş vekil bırakarak; diğerleri ise, hastalık, idarenin yazılı onayı ile yıllık izin kullanılması veya işle ilgili seyahat yapılması gibi sebeplerle işyerinden ayrılabilirler.
    17.5. İşin devamı sırasında geçici olarak işyerinde bulunması gereken teknik personelle ilgili olarak; bu kişilerin işbaşında bulunma zamanı ve süreleri yapı denetim görevlisiyle yüklenici arasında düzenlenen bir protokolle tespit edilir. Yüklenici, bu teknik elemanların isimlerini, belgeleriyle birlikte ilk işe başlayacakları tarihten en az otuz gün önce idareye bildirmek mecburiyetindedir. İdare, bu elemanlar hakkında gerekli incelemeyi yaptıktan sonra kabul edip etmediğini yirmi gün içinde yükleniciye tebliğ edecektir. İdarece bu tebliğ yapılmadığı takdirde, bildirilen teknik elemanlar kabul edilmiş sayılır. Yüklenici bu tebliğe uymaya mecburdur.
    Madde 18-Yüklenicinin Sözleşme Konusu İş İle İlgili Çalıştıracağı Personele İlişkin Sorumlulukları
    Yüklenicinin sözleşme konusu işte çalıştıracağı personelle ilgili sorumlulukları ve buna ilişkin şartlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
    Madde 19- Hüküm Bulunmayan Haller
    sözleşmede hüküm bulunmayan hallerde, bu sözleşmeye dayanak olan çerçeve sözleşme hükümleri uygulanacaktır.

    Madde 20- Diğer Hususlar
    Yüklenici yapı işlerinde işçi sağlığı ve iş güvenliği hükümlerini yerine getirmekle yükümlüdür.Yapı sırasında çıkabilecek kazalardan ve kazaların sebep olacağı zararlardan doğrudan doğruya yüklenici mesul olacaktır.
    Madde 21-Uygun vasıfta olmayan malzemeler
    Yüklenici inşaat,elektrik ve tesisatta TSE damgalı veya uluslar arası standartlara uygun malzeme kullanacaktır.Belediye Başkanlığı tarafından onay alınacaktır.
    Madde 22- Yürürlük
    Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
    Madde 23- Cezalar ve Kesintiler
    Sözleşme konusu işin, sözleşmesinde ön görülen süreye göre tamamının bitirilmemesi halinde gecikilen her takvim günü için, sözleşme bedelinin %00,6’sı (onbindealtı) oranında gecikme cezası kesilir.
    Madde 24- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları
    24.1.Mücbir Sebepler: Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi (20) gün içinde Yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen haller mücbir sebep olarak kabul edilir:
    a) Doğal afetler,
    b) Kanuni grev,
    c) Genel salgın hastalık,
    d) Kısmi veya genel seferberlik ilanı,
    e) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
    24.2. İdareden Kaynaklanan Sebepler: İdarenin, sözleşmenin ifasına ilişkin olarak bu sözleşmede ve Genel Şartnamede yer alan yükümlülüklerini Yüklenicinin kusuru olmaksızın öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması, izin, ruhsat ve olurlar gibi) ve bu sebeple işin süresi içinde bitirilmesinin mümkün olmaması halinde, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve Yüklenicinin bu engeli kaldırmaya gücünün yetmemesi kaydıyla, durum İdarece incelenerek işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre işin süresi, gecikmeyi karşılayacak şekilde işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılabilir.
    Madde 25-Taahhüdün Yerine Getirilmemesi
    Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi (yer teslimine yanaşmaması, işin bütününün tek alt yükleniciye yaptırılması veya onaya tabi işlerde izinsiz alt yüklenici çalıştırılması, sözleşmenin izinsiz devri, izinsiz temlik, süresi biten teminat mektubunun süresinin uzatılmaması, iş programının ciddi boyutta aksatılması gibi sözleşmeye aykırı davranışlar) veya işi süresinde bitirmemesi hallerinde, ihale dokümanında belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az yirmi gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı halin devam etmesi durumunda, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
    Madde 26-Sözleşmenin Feshine İlişkin Şartlar
    Sözleşmenin idarece veya yüklenici tarafından feshedilmesine ilişkin şartlar ve sözleşmeye ilişkin diğer hususlarda 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
    Madde 27-Sözleşme Kapsamında Yaptırılabilecek İlave İşler, İş Eksilişi ve İşin Tasfiyesi
    Yapım sözleşmelerinde, öngörülemeyen durumlar nedeniyle bir iş artışının zorunlu olması halinde, Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 22 ve 48 inci madde hükümleri uygulanır.
    Madde 28- İtilafların çözüm şekli
    Bu sözleşmenin hüküm ve tespitinden doğabilecek itilaflar Araç Mahkemelerinde ve İcra dairelerinde çözülecektir.
    Madde 29- İmza
    Bu sözleşme 20 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …………….tarihinde 1(BİR) nüsha olarak imza altına alınmıştır., Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı sureti" idare tarafından düzenlenip yükleniciye verilecektir.



    İDARE YÜKLENİCİ