TİCARET SİCİL TASDİKNAMESİ

  • 19.12.2012 TARİH VE 28502 SAYILI TEBLİĞ


    GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI İLE MALİYE BAKANLIĞINDAN:
    TİCARİ DEFTERLERE İLİŞKİN TEBLİĞ


    Tanımlar
    MADDE 3 – (1)


    Bu Tebliğde geçen;
    a) Gerçek kişi tacir: Bir ticari işletmeyi kısmen de olsa kendi adına işleten kişiyi,
    b) Genel kurul: Anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerde genel kurulu, şahıs şirketlerinde ortaklar kurulunu ve gereğinde ortakların tümünü,


    c) Kanun: 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununu,
    ç) MERSİS: Merkezi Sicil Kayıt Sistemini,
    d) Sermaye şirketi: Anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketleri,
    e) Şahıs şirketi: Kollektif ve komandit şirketleri,
    f) Tacir: Gerçek ve tüzel kişi tacirleri,
    g) Ticaret şirketi: Kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatifleri,
    ğ) Tüzel kişi tacir: Ticaret şirketleriyle amacına varmak için ticari bir işletme işleten vakıflar, dernekler ve kendi kuruluş kanunları gereğince özel hukuk hükümlerine göre yönetilmek veya ticari şekilde işletilmek üzere devlet, il özel idaresi, belediye ve köy ile diğer kamu tüzel kişileri tarafından kurulan kurum ve kuruluşları,
    h) Yönetim kurulu: Anonim şirketlerde yönetim kurulunu, sermayesi paylara bölünmüş komandit şirkette yönetici veya yöneticileri, limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunu
    ifade eder.


    MADDE 13 –


    (1) Tacirler tarafından fiziki ortamda tutulan yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin açılış onayları kuruluş sırasında ve kullanmaya başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları ise defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar noter tarafından yapılır. Açılış onaylarının noter tarafından yapıldığı hallerde ticaret sicili tasdiknamesinin noterce aranması zorunludur.
    (2) Ticaret şirketleri dışındaki gerçek ve tüzel kişi tacirlerin kuruluş sırasında yaptıracakları ticari defterlere ilişkin açılış onaylarında ticaret sicili tasdiknamesi aranmaz.
    (3) Ticaret şirketlerinin ticaret siciline tescili esnasında birinci fıkrada yazılı defterlerin açılış onayları ticaret sicili müdürlükleri tarafından da yapılabilir.
    (4) Yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri ile yönetim kurulu karar defterinin açılış onaylarının her hesap dönemi için yapılması zorunludur. Pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla izleyen hesap dönemlerinde de açılış onayı yaptırılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir.


    (5) Onaya tabi defterlerin hesap dönemi içinde dolması dolayısıyla veya başka sebeplerle yıl içinde yeni defter kullanmaya mecbur olanlar bunları kullanmaya başlamadan önce açılış onayı yaptırmak zorundadırlar.


    (6) Pay defterinin yenilenmesinin gerektiği durumlarda açılış onayı yapılacak yeni defter, kullanımına son verilecek defterle veya zayi edilmişse zayi belgesi ile birlikte notere ibraz edilir. Yeni pay defterinin açılış onayının yapıldığı sırada noter, eski deftere veya zayi belgesine yeni pay defterinin açılış onayının yapıldığını tarih ve sayı belirtmek suretiyle şerh düşer. Eski defterde veya zayi belgesinde söz konusu şerhi gören noter tekrar bir açılış onayı yapamaz.



    TİCARET SİCİLİ YÖNETMELİĞİ


    Sicil tasdiknamesi


    MADDE 16-


    (1) Bir ticari işletmenin ve seçilen unvanın sicile tescili halinde, ilgiliye


    onaylı bir sicil tasdiknamesi verilir. Tasdiknamede aşağıdaki olgular yer alır:


    a) MERSİS numarası.


    b) Ticaret unvanı.


    c) Gerçek kişi ticari işletmelerde, işletme sahibinin adı ve soyadı, yerleşim yeri ve kimlik numarası.


    ç) İşletmenin merkezi, şubelerde şubenin adresiyle beraber işletmenin merkez adresi.


    d) İşletmenin faaliyet alanı.


    e) İşletmeye tahsis edilmiş olan sermaye.


    f) Belge düzenlendiği sırada işletmeyi temsile yetkili olanlar.


    (2) Tasdikname; tescili yapan müdürlüğün adını, belgenin verildiği tarihi, müdür veya müdür yardımcısının adı ve soyadını, imzasını ve müdürlük mührünü içerir.


    (3) Müdürlük tarafından yapılan değişiklik tescilleri, sicil tasdiknamesinde yer alan bilgilerden herhangi birinin de değişmesini gerektiriyorsa, ilgililerin talebine bakılmaksızın tasdikname, gideri ve harcı ilgiliden tahsil edilmek ve önceden verilen tasdikname geri alınmak


    suretiyle yeniden düzenlenerek ilgiliye verilir.


    (4) Önceden düzenlenen tasdiknamenin müdürlüğe geri verilememesi halinde de, yeni tasdikname düzenlenir. Ancak yeni tasdiknamenin düzenlendiği tarihten itibaren önceki tasdikname kullanılamaz.


    (5) Tasdiknamenin kullanılamaz hale gelmesi veya kaybı halinde ilgililerin talebi üzerine, gideri ve harcı tahsil edilerek yeni tasdikname düzenlenir.


    (6) Sicil tasdiknamesi; tasdiknamede yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olmadığı veya yenisi düzenlenmediği sürece geçerlidir.



    BU İTİBARLA 2013 ARALIK AYINDA YENİ MALİ DÖNEM DEFTER TASDİKLERİNDE

    1-TİCARET ODASINA KAYITLI GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLERDEN SİCİL TASDİKNAMESİ ARANMAK ZORUNDA


    2-ESNAF ODALARINA KAYITLI OLANLAR İÇİN SİCİL TASDİKNAMESİ ARANMAYACAK


    3-SİCİL TASDİKNAMESİNDE DEĞİŞİKLİK OLMADIĞI SÜRECE VEYA YENİSİ VERİLMEDİĞİ SÜRECE GEÇERLİ OLACAĞINDAN SİCİL TASDİKNAMESİNİN FOTOKOPİSİ YETERLİ OLACAKTIR.

    <p>"İNSANİ YAŞAT Kİ DEVLET YAŞASIN"</p>

    Mesaj 1 defa düzenlendi, son düzenleyen VERDELENTEL ().

  • (6) Sicil tasdiknamesi; tasdiknamede yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olmadığı veya yenisi düzenlenmediği sürece geçerlidir.



    bilgilerde değişiklik olup olmadığını nerden bileceğiz peki??? Ticaret sicil tastiknamesinin yeni aldığını değilde (kayıp etmiş olsun ) eski tarihli ticaret sicil tastiknamesini getirirse ve yeni almadım en son aldığım bu derse kabulmü edeceğiz yeni ticaret sicil tastikname alıp almadığını nerden bileceğiz???


  • (6) Sicil tasdiknamesi; tasdiknamede yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olmadığı veya yenisi düzenlenmediği sürece geçerlidir.



    bilgilerde değişiklik olup olmadığını nerden bileceğiz peki??? Ticaret sicil tastiknamesinin yeni aldığını değilde (kayıp etmiş olsun ) eski tarihli ticaret sicil tastiknamesini getirirse ve yeni almadım en son aldığım bu derse kabulmü edeceğiz yeni ticaret sicil tastikname alıp almadığını nerden bileceğiz???


    Evet Raziye hanım Aralık ayından önce bir açıklama getirilse çok iyi olacak

    &quot;Insanlara en adil sekilde dagitilan nimet akildir. Çünkü kimse aklindan sikayetçi degildir.&quot;

  • evet o konuda kesinlikle acil bir genelge lazım
    bir defa sicil tasdiknamesinde yer alacak unsurların tebliğe göre düzeltilmesi
    ikincisi sicil tasdiknamesinde 1 yıl süre ile geçerlidir ve fotokopisi geçersizdir ibarelerin kaldırılması

  • Değerli meslektaşlarım



    2013 yılı öncesinde yapılan defter tasdiklerinde Noterlerce aranan Sicil Tasdiknamesinin her yıl yenilenmesi gerekirken 27 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren YENİ Ticaret Sicil Yönetmeliği ile tasdiknamede yer alan bilgilerde değişiklik olmadığı sürece yenilenmesi gerekmemektedir.