BANKA DEFTERLERİ

  • Arkadaşlar kolay gelsin. T. Halk Bankası defterleri Vergi Numarasından direk Merkez çıkıyor, düzeltme yaparak şube ismini girdim fakat Vergi Dairesi olarak merkez vergi dairesimi yoksa bulunduğumuz vergi dairesini mi girmek lazım teşekürler kolay gelsin herkeze.

  • slm her bankanın kendine has defteri vergi dairesi ve numarası var diye biliyorum o yüzden ilili bankanın şube adresi ve vergidairesi numarasıyla sorgulama yapılır bence ..kolay gelsin

  • adres kısmına şube adresi, ek bilgi kısmına şube adı yazılacak. Vergi numarası, merkezin vergi numarası olacak.Kolay gelsin.

  • 8790017566 MERKEZ


    8790630963 ŞUBE sorgulayın bakalım...


    Şubeye ait vergi numarası varsa o vergi numarası üzerinden işlem yapılması gerekir bence. Saygılarımla...

    &quot; Varsın olmasın hayatta her istediğimiz .<br />Biz olana &quot;Elhamdülillah&quot; olmayana da &quot;Eyvallah&quot; demesini biliriz.&quot;

  • Hafızam beni yanıltmıyorsa banka şubesinin bulunduğu vergi dairesine verilecek olan stopaj, kdv, damga vergisi vs. beyannameleri verirken kullandıkları bir vergi numarası. Gelir-gider hesaplarını merkeze ait vergi numarası ile işlem yapıyorlar. Örneğide bazı bankaların dekontlarında merkezin vergi numarası yazması. kolay gelsin.

  • TNB SİTESİ Elektronik Ortamda Defter ve Belge (Fatura) Onay İşlemleri Sıkça Sorulan Sorular Dökümanın da;
    ...
    22. Subeleri Olan Sirketler Đçin Defter Onaylama Đslemleri Nasıl
    Yapılır?
    Defteri Onaylanacak tüzel kisiliğin subeleri olması durumunda;
    · Sube, defterlerini subenin bulunduğu yerdeki Noterlikte onaylatıyorsa; Onay
    islemi için Merkez Vergi Numarası kullanılmalıdır. Yapılan sorgu sonucu gelen
    bilgilerde adres bilgisi değistirilmeli ve “Ek bilgi” bölümüne sube adı girilerek
    mesruhat dökümünde sube bilgisinin gösterilmesi sağlanmalıdır.
    · Merkez, merkezin bulunduğu yerdeki noterlikte sube defteri onaylatıyorsa; Onay
    islemi için Merkez Vergi Numarası kullanılmalıdır. Yapılan sorgu sonucu gelen
    bilgilerde adres bilgisi değistirilmeli ve “Ek bilgi” bölümüne sube adı girilerek
    mesruhat dökümünde sube bilgisinin gösterilmesi sağlanmalıdır.


  • Mali Danışmanlık - 510 - 26682


    Ankara, 14.12.2011
    Özü: Defter ve belge tasdiki ile tasdiklerin elektronik ortamda bildirimi hk.


    ........................ NOTER ODASI BAŞKANLIĞINA
    ........................ NOTERLİĞİNE


    İLGİ: 22.04.2011 günlü ve Mali Danışmanlık 307-10373 sayılı Genel Yazımız.


    İlgi Genel Yazımızda defter ve belge tasdiklerinin bildirimlerinin elektronik ortamda bildirilmesine dair prensipler duyurulmuştu.
    Uygulamada bazı defterlerin tasdikine dair bilgiler yönünden tereddütler yaşandığı anlaşıldığından aşağıdaki açıklamanın yapılması yararlı görülmüştür.
    Bir tüzel kişiliğe ait defterlerin ve bu manada bu tüzel kişilerin şubelerine ait defterlerin tasdikinde;
    1- Şubelere ait muhtasar veya KDV numarası kullanılmayacaktır.
    2- Şubelerin defterlerinin tasdikinde merkeze ait kurumlar vergisi numarası üzerinden tasdik işlemi yapılacaktır.
    3- Adres alanına merkezin adresi yazılacaktır. Zorunlu olmamakla birlikte şubenin adresi de yazılabilir.
    4- Unvan kısmında mutlaka hangi yer şubesi olduğunun da (örneğin, x Anonim Şirketi Ankara Yenimahalle Şubesi gibi) yazılması icabeder.
    5- Vergi Dairesi bilgisi merkeze ait vergi dairesi olarak yer alacak ve değiştirilmeyecektir.
    Bilgi edinilmesini rica ederim.
    Saygılarımla,


    BAŞKAN
    Fahri KÖSE
    (Beyoğlu 37. Noteri)


    (Genel Yazı 117)